До головної... |
Безумовний Закон Єгор Кузьмічов Додаток 20 |
Редакція — Державі Редакція ЗП-ІНФСТР-001 Від "09" лютого 2022 р. Міністерство інфраструктури України 01135 Київ, проспект Перемоги, 14 Копія ДП "Преса" 03999, Київ, вул. Г. Кірпи, буд. 2-А Щодо компенсації витрат та збитків з метою забезпечення випуску журналів "Зброя та Полювання" та "Клинок" українською мовою 01 ТОВ "Редакція", далі Заявник, Підприємство або Редакція, звертається до Міністерства інфраструктури України, далі МІУ, з питання компенсації збитків внаслідок дій Державного Підприємства по розповсюдженню періодичних видань "Преса", Міністерство Інфраструктури України, далі ДП "Преса" (листування додається — Додаток 3) з метою забезпечення фінансування виконання норм чинного Законодавства України, виконання Підприємством норм Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної", далі Закон 1. 02 Коротка довідка Підприємство, ТОВ "Редакція", працює на ринку друкованих засобів масової інформації с серпня 1999 року. Підприємство організовано громадянами та підприємствами України та зареєстровано як суб’єкт підприємницької та видавничої діяльності в Україні відповідно до чинного Законодавства України. Підприємство видає журнал "Оружие и Охота" с серпня 1999 року та журнал "Клинок" із січня 2003 року, далі разом — Видання. Журнали видаються, фактично, російською мовою, за дуже рідким виключенням, коли матеріали надаються авторами українською мовою. Так склалося історично. В даний час Видання мають свою аудиторію, яка без проблем, поза залежністю від національності, купує та читає ці Видання. Генеральній директор Ім’я, по Батькові, Прізвище, далі Редактор, громадянин України, 1957 року народження, народився в місті Мінськ, Білоруська Радянська Соціалістична Республіка, з липня 1975 громадянин Української Радянської Соціалістичної Республіки — с 1991 року громадянин України, отримав освіту російською мовою, все життя працює — думає, розмовляє та пише російською мовою. Він ніколи не вивчав українську мову і не мав потреби на неї спілкуватися або працювати з її використанням. Виключення — взаємодія з держаними інституціями України. Треба підкреслити — видання спеціалізованих науково-технічних видань потребує володіння українською мовою на дуже високому рівні, що залишає громадян України, що отримали освіту російською мовою поза межами видавничого процесу, що є дискримінацію за ознакою мови та порушує права громадян на працю та професію за ознакою мови (дивись Додаток 2). 03 Преамбула До недавнього часу випуск Видань російською мовою нікому не заважав. Але ж перші ознаки щодо ускладнення створення та розповсюдження Видань російською мовою Редакція почула в вересні 2021 року від Державного Підприємства по розповсюдженню періодичних видань "Преса", Міністерство Інфраструктури України, далі ДП "Преса" (листування додається — Додаток 3). Посилаючись на норми Закону 1, ДП "Преса" попередила, а потім, незважаючи на заперечення Редакції на підставі посилань на норми Конституції України, закону України "Про підприємництво" та інші норми чинного Законодавства України, відмінила передплату на Видання — зауважимо, відповідні послуги ДП "Преса" щодо організації передплати на 2022 рік Редакція сплатила. Колізія з виконанням Закону 1 в тому, що при його розробці не було враховано деякі нюанси, внаслідок чого його виконання може призвести до порушення інших актив чинного Законодавства України, перш за все — Конституції України. Так, навіть з іменуванням Закону 1 вже виникає питання: "Якщо за Законом 1 регламентується функціонування української мови як державної, то яке відношення має до цього приватне життя громадян України та приватна діяльність приватних підприємств, яки забезпечують потребі в російськомовному виданні деяких кіл української громади, отримують від цього прибуток, та сплачують відповідні податки"? Як слід з листа ДП "Преса", станом на 21 січня 2022 року передплата Видань зупинено. ПАТ УкрПошта повертає гроші передплатникам, при цьому стверджує, що Видання взагалі закрилися та більш видаватися не будуть. Причому лист ДП "Преса", див. Додаток 3.1., та повідомлення від передплатника про закриття журналу "Клинок" Редакція отримала, фактично, одночасно. Це некоректно, це зневага до Редакції як партнера, та до персоналу Редакції як громадян України. Такі дії є протиправними — чинне Законодавство України чітко визначає з яких умов, на підставі яких Законів України, може бути заборонена діяльність видавців. Неможливість видання засобів масової інформації українською мовою не надає підстав для знищення Видань, що видаються мовою іншою ніж державна на протязі 22 років поспіль (згідно Конституції російська — мова національної меншості і її гарантується вільний розвиток і рівність прав наряду з іншими мовами). В листи ДП "Преса" повідомляє, що передплату може бути оновлено, якщо Редакція почне видавати Відання також і українською мовою, але відмовляється, серед іншого, забезпечити передплату видання журналів українською мовою безкоштовно, фактично вимагає додаткове фінансування, збільшуючи свій дохід, а всі витрати покладає на Редакцію. 04 ТОВ "Редакція" вважає за потрібне зауважити. Виконання норм Закону 1 без відповідного фінансування неможливо, джерела якого в Законі 1 не зазначені. В даний час Редакція має можливість забезпечити випуск Видань, як і раніше, тільки російською мовою — є відповідна історія розвитку Підприємства та Видань, є відповідний попит, є відповідна аудиторія. Нагадуємо, такої історії, попиту, аудиторії немає для україномовних версій, її треба напрацювати, відповідні маркетингові та рекламні зусилля потребують відповідного фінансування. Випуск Видань українською мовою — це додаткове вкладення коштів, ризик неповернення яких має місце, як це може бути у будь-якої діяльності на початкових етапах розвитку справ. Фактично, спроба виконання норм Закону 1 при відсутності відповідного фінансування — це банкрутство та знищення Підприємства, зупинення випуску Видань російською мовою. Вказані можливі результати виконання Закону 1 без фінансування — це порушення прав та свобод громадян України як громадян, що мають відповідні права, та як читачів Видань як споживачів, а по відношенню до персоналу Підприємства — порушення права на працю та життя. Не може бути так, щоб прийняття та існування Закону 1 ставило своєю метою знищення громадян України, які є російськомовними, внаслідок заборони працювати з використанням їх рідної мови. 05 В нижчезазначених додатках до даного листа зазначаються деякі невідповідності норм Закону 1 чинному Законодавству України. Підкреслимо. Без відповідного фінансування виконання норм Закону 1, застосування їх без виключень та без врахування історії розвитку та діяльності Редакції, це фактично порушення принципу свободи підприємницької діяльності, права на працю, права на гідне життя. 06 Така думка, або близька до неї, має бути покладена в основу розгляду ситуації з відмовою ДП Преса та ПАТ "УкрПошта" розповсюджувати Видання. Слід підкреслити, і державне підприємство ДП Преса і приватне підприємство ПАТ "УкрПошта" не мають повноважень здійснювати нагляд за виконанням тих чи інших Законів України. ДП Преса ще і не має права втручатись в діяльність приватних підприємств — це прямо заборонено нормами статті 19 Конституції України, цитуємо пункт 2: "Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України." В Законі 1 немає ані слова щодо повноважень ДП Преса та ПАТ "УкрПошта" оцінювати діяльність приватних підприємств, зокрема Редакції , на відповідність нормам Закону 1. Відмова ДП Преса, послуги якого оплачені Редакцією, та ПАТ "УкрПошта" виконувати свої об’явки перед Редакцією та перед громадянами України — це порушення актів та норм чинного Законодавства України, яке гарантую права свобідної підприємницької діяльності та вільного вибору праці. Слід підкреслити, згідно статті 15 пункту 3 Конституції цензура заборонена, а саме цензуруванням є спроба ДП Преса та ПАТ "УкрПошта" фактично заборонити вихід Видань за ознакою мови. 07 З точку зору ділової практиці вчинок ДП Преса та ПАТ "УкрПошта" це повна дискредитація них як партнерів, це визнання їх як несумлінних та необізнаних (некомпетентних) в юридичної та ділової сферах суб’єктів підприємницької діяльності. 1. Якщо ДП Преса відмовляється від виконання послуг, чому ж вона не повертаю коштів, яки були сплачені її за послуги, яки вона виконувати відмовляється. Причому відмовляється безпідставно — ні в Господарському ні в Цивільному Кодексах України немає такої норми, яка б передбачала відмову від виконання обов’язків за ознакою мови. Мабуть це така нова практика, нове відкриття у стосунках між українськими підприємствами — отримати гроші та відмовиться від виконання обов’язків? Навіщо було збирати кошті, якщо ДП Преса передбачала свою відмову від виконання обов’язків за ознакою мови? Редакція не буде форсувати ситуацію та пояснювати, як саме трактує такі дії Кримінальний Кодекс України. 2. Вкрай непорядно з боку ПАТ "УкрПошта" при повертанні коштів за передплату передплатникам заявляти, що журнал "Оружие и Охота" та журнал "Клинок" закрилися. З точки зору ділової етики це печерне дикунство. Хто надав повноваження ПАТ "УкрПошта" закривати українське видання за ознакою мовою? Таких прав "УкрПошті" ніхто не надавав. Це сегрегація, це порушення прав людини, яке повністю заперечує нормам людяності, серед іншого і міжнародним документам, яки ратифіковані Україною. 3. Серед іншого у відповіді ДП Преса, дивись Додаток 3.1., вказано, цитуємо: "16 січня 2022 року для друкованих засобів масової інформації загальнодержавної і регіональної сфер розповсюдження набрали чинності норми статті 25 Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної", згідно з якими друковані засоби масової інформації можуть видаватися іншими, ніж державна, мовами за умови, що одночасно з відповідним тиражем видання ІНОЗЕМНОЮ МОВОЮ видається тираж цього видання державною мовою, а розповсюдження за передплатою друкованих ЗМІ, виданих мовами, іншими ніж державна, допускається за умови забезпечення їх засновниками можливості передплати в Україні такого самого видання державною мовою. Усі мовні версії повинні видаватися під однаковою назвою, відповідати одна одній за змістом, обсягом та способом друку, а їх випуски повинні мати однакову нумерацію порядкових номерів і видаватися в один день." В Конституції України чітко визначено, цитуємо повністю: "Стаття 10. Державною мовою в Україні є українська мова. Держава забезпечує всебічний розвиток і функціонування української мови в усіх сферах суспільного життя на всій території України. В Україні гарантується вільний розвиток, використання і захист російської, інших мов національних меншин України. Держава сприяє вивченню мов міжнародного спілкування. Застосування мов в Україні гарантується Конституцією України та визначається законом." З яких саме пір російська мова стала іноземною мовою? В конституції чітко визначено — мова національної меншості — російська мова. 08 Серед іншого у відповіді ДП Преса, дивись Додаток 3.1., вказано, цитуємо: "Щодо питання порушення прав і свобод Редактора та Редакції радимо звернутися до Конституційного Суду України." Редакція вважає необхідним підкреслити. З боку ДП Преса таке посилання є неетичним — воно дуже дивує Редакцію, як партнера, який співпрацював з ДП Преса 22 роки. ДП Преса треба працювати над аналізом та оцінкою своїх дій, над їх відповідністю чинному законодавству України, працювати над тим, щоб їх виправити — згадані дії ДП Преса, будучи оцінені як некомпетентні та як зловживання відповідних посадових осіб, ставлять під загрозу репутацію ДП Преса та різко зніжує можливості співпраці із ДП Преса видавців України. Як то кажуть в народі: "Не треба мені радити, поверніть мої гроші". 09 В даної Заяві здійснені посилання на наступні норми Законів України: 1. "Про забезпечення функціонування української мови як державної", далі Закон 1 (ст. 6, 25). 2. Конституція України, далі Конституція (преамбула, ст. 10, 11, 15, 19, 24, 43, 53). 3. Кодексі законів про працю України, далі Кодекс 1 (ст. 2-1). 4. "Про підприємництво", далі Закон 2 (ст. 1, 3, 5). 5. Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційними поданнями 51 народного депутата України про офіційне тлумачення положень статті 10 Конституції України щодо застосування державної мови органами державної влади, органами місцевого самоврядування та використання її у навчальному процесі в навчальних закладах України (справа про застосування української мови) № 10-рп/99 у Справі № 1-6/99 від 14 грудня 1999 року — далі по тексту згадується як Рішення КСУ №1 (пп. 3, 4). 6. "Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні", далі Закон 3 (преамбула, ст. 2, 4, 6, 15). 7. "Про захист прав споживачів", далі Закон 4 (1.1., 4, 5). 10 Відповідно до вищезазначеного Редакція надає наступні додатки, далі множина Додатки:
11 На підставі вищезазначеного Редакція змушена НАПОЛЯГАТИ НА 1. Поверненні та перерахуванні коштів згідно розрахунку Додатку 1 на рахунок Редакції за реквізитами, що зазначені; 2. Як жест доброї волі просимо надати безкоштовно адреса громадян України, що передплатили на журнали "Оружие и Охота" і "Клинок" російською мовою, але зараз не в змозі отримувати Видіння внаслідок невивірених дій ДП "Преса" та ПАТ "УкрПошта"; 3. Вважаємо за потрібне прийняття з боку Міністерства інфраструктури України рішень та заходів щодо безкоштовного надання послуг ДП Преса та ПАТ "УкрПошта" з передплати україномовних видань українських видавців, таких як ТОВ "Редакція", а також надання знижок ПАТ "УкрПошта" на розсилання україномовних друкованих засобів масової інформації. Все це буде чесно та буде сприяти справжньому, а не на папірці, прийняттю заходів щодо збільшення якості та кількості україномовних видань на ринку друкованих засобів масової інформації в Україні. 12 Зауважимо. Дії, що вжиті ДП "Преса" та ПАТ "УкрПошта", яки реально забороняють вихід російськомовних видань, не призведуть до збільшення кількості україномовних видань — друкованих засобів масової інформації. Ці дії призведуть до суттєвого зменшення російськомовних видань, подорожчання, збільшення вартості, тих видань, що залишаться на ринку, а оскільки фінансова спроможність громадян в умовах кризи тільки зменшується, то сумарна кількість екземплярів друкованих засобів масової інформації буде зменшуватися. До цього процесу приєднуються постачальники паперу та типографії, збільшуючи ціну на папір та послуги друку з метою компенсації зменшення тиражів, тобто — своїх доходів. Лавиноподібне зростання цін призведе до зупинки галузі. Панове, ви бажаєте залишитися без роботи? 13 Просимо терміново повідомити про рішення, яким би воно не було, письмово за адресою *** на ім’я ТОВ "Редакція". 14 Природно, якщо наведені питання не будуть вирішені на умовах взаємної поваги та відповідно до Конституції України, Редакція залишає за собою право звернутися до Господарського Суду м. Києва, до Конституційного Суду України, до Уповноваженого з прав людини Верховної Ради України, до Європейського Суду з прав людини. Панове, воно нам потрібне? Давайте працювати разом! 15 Резюме Метою даного звернення є створення умов щодо організації випуску журналів "Клинок" і "Зброя та Полювання" українською мовою та продовження випуску журналів "Клинок" і "Оружие и Охота" російською мовою, що, відповідно до Конституції України, дозволить забезпечити "зміцнення громадянської злагоди на землі України" — див. Конституцію України, преамбула, абзац (пункт) 5. З повагою, Посада, Підпис, Ініціали, Прізвище Про забезпечення функціонування української мови як державної, ЗАКОН УКРАЇНИ РІШЕННЯ КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ у Cправі про застосування української мови. Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні, ЗАКОН УКРАЇНИ Про підприємництво, ЗАКОН УКРАЇНИ Про захист прав споживачів, ЗАКОН УКРАЇНИ Кодекс законів про працю України |
|