До головної...

Особиста думка. Банк


Антон Коноваленко


Додаток 30


У кiнець |  Перелік додатків  |  Попередній |  Наступний |  Повернутись...

Банк — Автору


АТ "ТойБанк", надалі Банк


Вих. № 11/118645 Від 18.09.2020 р.

Шановний П.І.Б.!


01 АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ТойБанк" (далі — Банк) висловлює Вам свою повагу та надає роз'яснення відносно Вашого звернення з вх. № 62-3-64/34/197 від 26.08.2020 року (далі — Звернення).

02 Стосовно порушеного у Зверненні питання, зазначаємо, що Інструкцією "Про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах", затвердженою Постановою Правління Національного банку України від 12.11.2003 № 492 (далі — Інструкція) регулюються правовідносини, що виникають під час відкриття банками, їх відокремленими підрозділами, які здійснюють банківську діяльність від імені банку, та філіями іноземних банків в Україні поточних і вкладних (депозитних) рахунків у національній та іноземних валютах суб'єктам господарювання, фізичним особам, іноземним представництвам, нерезидентам-інвесторам, ініціативній групі з проведення всеукраїнського референдуму. Порядок закриття рахунків регламентується Інструкцією та договірними відносинами між клієнтом та Банком.

03 Так, 23.12.2015 року між Вами, Автором (далі — Клієнт), та Банком (разом далі — Сторони) був укладений Договір про відкриття та комплексне розрахунково-касове обслуговування банківських рахунків (з Правилами) № *** (далі — Договір-анкета).

04 Згідно з умовами вказаного Договору-анкети, Банк на підставі наданих Клієнтом відповідно до вимог чинного законодавства України документів відкриває Клієнту та обслуговує на умовах Тарифного плану "ALL INCLUSIVE (щорічна оплата)", затвердженого згідно з нормативними документами Банку та розміщеного на сайті www.my.totbank.com та на інформаційних стендах у приміщеннях установ Банку (далі — Тарифи) карткові та накопичувальні рахунки.

05 Підписанням цього Договору-анкети, Клієнт засвідчує, що:

06 — він особисто ознайомлений з Тарифами, які розміщені для ознайомлення на сайті www.my.totbank.com;

07 — він ознайомлений із змістом Інструкції.

08 Дозвольте зазначити, що відповідно до п. 148 Інструкції, поточний рахунок клієнта закривається на підставі його заяви про закриття поточного рахунку, складеної в довільній формі із зазначенням таких обов'язкових реквізитів:

09 1) найменування банку;

10 2) найменування клієнта [прізвища, імені, по батькові (за наявності)], коду за ЄДРПОУ [реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії (за наявності) та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті / запис в електронному безконтактному носії або в паспорті проставлено слово "відмова")] власника рахунку;

11 3) номера рахунку, який закривається;

12 4) реквізитів рахунку, на який перераховується залишок коштів на поточному рахунку клієнта, або вимоги фізичної особи про видачу залишку коштів готівкою;

13 5) дати складання заяви.

14 Заява про закриття поточного рахунку юридичної особи підписується керівником юридичної особи або іншою уповноваженою на це особою.

15 Заява про закриття поточного рахунку фізичної особи, фізичної особи — підприємця та фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність, підписується власником рахунку або уповноваженою ним особою.

16 У заяві про закриття поточного рахунку додатково зазначається найменування та код за ЄДРПОУ юридичної особи — правонаступника, якщо рахунок юридичної особи-резидента закривається юридичною особою — правонаступником. Ця заява підписується керівником юридичної особи - правонаступника або іншою уповноваженою на це особою.

17 Заява про закриття поточного рахунку може подаватися до банку в електронній формі засобами інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем, якщо це передбачено договором банківського рахунку.

18 Таким чином, направлені Вами заяви про закриття рахунків не відповідали вимогам Інструкції і, відповідно, не давали можливості здійснити закриття рахунків.

19 Окрім цього, повідомляємо, що відповідно до п. 1.1. Договору-анкети, Сторони дійшли згоди щодо укладання договору шляхом підписання Договору-анкети та щодо обслуговування на умовах, викладених у Договорі-анкета та Правилах (договірних умовах) відкриття та комплексного розрахунково-касового обслуговування банківських рахунків фізичних осіб в АТ "ТойБанк" (далі — Правила).

20 Відповідно до Розділу 6 Правил, Клієнт оплачує надані Банком послуги за Договором в розмірі згідно з Тарифами Банку. Випадки розірвання Договору та/або закриття Рахунків передбачені Розділом 11 Правил.

21 Зазначаємо, що згідно з п. 11.6. Правил, рахунки закриваються на підставі заяви Клієнта та/або у разі незгоди Клієнта зі змінами до Договору у порядку, передбаченому Договором з урахуванням положень даного пункту. Додатково зазначаємо, що невикористання клієнтом послуг в рамках Договору не є показником невиконанням зобов'язань зі сторони Банку. Сторони погодили, що при поданні Клієнтом заяви про закриття будь-якого Рахунку він ініціює закриття всіх Рахунків, відкритих в рамках Договору. У разі розірвання Договору на підставах, зазначених у цьому пункті, Клієнт зобов'язаний погасити існуючу заборгованість перед Банком за Договором.

22 У день подання Клієнтом заяви про закриття Рахунків та/або про розірвання Договору, або в день отримання Банком повідомлення Клієнта про незгоду зі змінами до Правил, Банк анулює картки (за наявності) та відключає послугу Star Inform/Star Inform + до таких карток. Далі перевіряється наявність у Клієнта активних карток за Договором протягом попередніх 45 (сорока п'яти) календарних днів. За відсутності таких карток Банк проводить взаєморозрахунки з Клієнтом та закриває Рахунки. За наявності таких Карток Рахунок закривається після спливу 44 (сорока чотирьох) календарних днів, при цьому:

23 — Банк не нараховує періодичні комісії, плату за користування овердрафтом, а також проценти на залишок коштів на Рахунках;

24 — можливе проведення видаткових та прибуткових операцій за Рахунками без використання карток, включаючи оплату комісійної винагороди Банку за проведення таких операцій;

25 — Клієнт зобов'язується погасити заборгованість, яка може виникнути перед Банком за Договором.

26 Станом на дату надання відповіді за рахунком UA Рахунок 1 обліковується заборгованість в розмірі 10 грн за надану послугу "Star Inform" по рахунку UA Рахунок 2 за червень 2020 року та платіж в розмірі 10 грн за страхування майна.

27 Враховуючи вищевизначене, рахунки Клієнта можуть бути закриті після сплати наявної заборгованості і подальшого написання заяви про закриття рахунків в обслуговуючому відділенні Банку.

28 Дозвольте зазначити, що, нажаль, в Банку відсутня технічна можливість здійснення дистанційного закриття рахунків Клієнта. Законодавством та нормативними актами НБУ не передбачено обов'язку банку забезпечити таку можливість.

29 Від імені Банку дякуємо за Звернення та сподіваємось, що надані з нашого боку роз'яснення сприятимуть розумінню ситуації, що склалася.

30 У разі незгоди з результатами розгляду звернення Банком, Ви маєте право звернутися до Національного банку України та/або до суду, та/або до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини.

31 Банк у своїй діяльності дотримується вимог чинного законодавства, в тому числі вимог, які регулюють порядок та об'єм надання інформації. У випадку отримання Вами, як помилковим адресатом, даного листа просимо Вас не розголошувати інформацію, надану в ньому.


З повагою,

Начальник Центру якості клієнтського обслуговування АТ "ТойБанк" П.І.Б.

Виконавець: П.І.Б.

АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ТойБанк"