До головної...

Особиста думка. Банк


Антон Коноваленко


Додаток 25.2


У кiнець |  Перелік додатків  |  Попередній |  Наступний |  Повернутись...


Підприємство — Національному Банку України


Національний банк України, надалі НБУ


Вих. № ЗП-НБУ-002 Від "01" жовтня 2020 р.


Звернення 2

Порушення ПАТ "ТойБанк" (ТаГрупа) діючого Законодавства України

стосовно заборони нав’язування фінансових послуг

(на трьох сторінках)


01 Підприємство, надалі Підприємство, співпрацювало з ПАТ "ТойБанк", надалі Банк, за договором на розрахунково-касове обслуговування з березня 2014 року до 16 червня 2020 року.

02 З 16 червня 2020 року Банк своїми діями, свідомо і злочинно, перешкоджає доступу Підприємства до коштів Підприємства.

03 Оскільки Підприємство вважає дії Банка цілком протиправними, нами прийнято рішення про припинення всіх видів співпраці з Банком та переведення всіх активів на рахунок в іншому банку, відповідна Заява про закриття рахунку (Додаток 2.16. на однієї сторінці до даного Звернення 2) було надано Банку.

04 Під самими різними приводами Банк відмовляється надати Підприємству доступ до його активів та перерахувати кошті на рахунок в іншому банку згідно Заяви про закриття рахунків.

05 Неодноразові звернення до Банку результатів не надалі, тому Підприємство змушено звернутися до Національного банка України, надалі НБУ.

06 В липні 2020 р Банк направив на адресу Підприємства лист Вих. № 11/106482 Від 14.07.2020 р. — надалі Відповідь, дивись Додаток 1, на однієї сторінці, до даного Звернення 2, надалі Звернення 2 — в якому зазначає, що в цьому листи Банком надаються, цитуємо: "роз'яснення відносно Ваших звернень з вх. №54187 від 18.06.2020 року (Додаток 2.14. на трьох сторінках до даного Звернення 2) та з вх. №62-3-64/34/125 від 25.06.2020 року (Додаток 2.16. на однієї сторінці до даного Звернення 2)."

07 В пояснювальній частині Відповіді Банк зазначає, цитуємо п. 3 (абзац 3) Відповіді: "Отримана від Вас інформація була прийнята до уваги та передана на розгляд відповідальним співробітникам Банку з метою аналізу та відповідного реагування. Так, за результатами зазначеного аналізу повідомляємо, що задля покращення якості обслуговування Клієнтів, Банком запроваджено систему дистанційного банківського обслуговування Bankbusiness (далі — система Bankbusiness). Функціонування системи дистанційного банківського обслуговування StarBank (далі — система StarBank) припиняється, про що Вас було неодноразово проінформовано у системі StarBank (у вигляді інформаційного повідомлення у системі StarBank 04.12.2019 року, 01.04.2020 року, 04.05.2020 року), а також з боку співробітників обслуговуючого відділення Банку. Окрім цього, звертаємо Вашу увагу на те, що інформація щодо припинення подальшого функціонування системи StarBank та стосовно переходу Банку до системи Bankbusiness відображена на офіційному сайті Банку." Вказані листи додано до даного Звернення 2 — Додатки 2.1., 2.3, 2.5. и 2.6.

08 З вищенаведеного Банк робить такий висновок, цитуємо п. 4 (абзац 4) Відповіді "Таким чином, у зв'язку з припиненням функціонування системи StarBank, для можливості доступу до Ваших рахунків у подальшому, рекомендуємо Вам зареєструватися у системі Bankbusiness".

09 Підприємство має зі всією відповідальністю заявити про наступне.

10 По перше, всі ці пояснення Банка не мають сенсу із урахуванням того факту, що за Заявою Підприємства (Додаток 2.16. на однієї сторінці до даного Звернення 2) його рахунки мають бути закритими Банком, а активи перераховані в іншій банк на новий рахунок. У зв’язку із поданням цієї Заяви всі стосунки між Підприємством та Банком припинено, та не має значення, якою саме системою дистанційного банківського обслуговування НЕ БУДЕ користуватися Підприємство.

Повторимось, Підприємством надано Банку Заяву щодо припинення всіх видів взаємовідносин (Див. пояснення п. 6.3. Додатку 2.0.)

Питання. Яке може бути користування системою дистанційного банківського обслуговування якщо само обслуговування не здійснюється? Це по-перше.

11 По-друге. Має місце нав'язування Банком Підприємству послуг, якість яких Підприємство не задовольняє і які саме такої сумнівної якості Підприємству не потрібні. Підприємство має право вибору послуги, якість якої його влаштовує.

Треба підкреслити, що система дистанційного банківського обслуговування StarBank, надалі StarBank, яку Підприємство використовувало до недавнього часу, його цілком задовольняє, тому йому не потрібна нова, невідпрацьована і не налагоджена, система дистанційного банківського обслуговування Bankbusiness, надалі Bankbusiness.

12 Всі обґрунтування точки зору Підприємства стосовно дій Банка викладено у пунктах даного Звернення 2 та в Додатку 2.0. та інших Додатках до нього.

13 Слід підкреслити, що Підприємство неодноразового звертало увагу співробітників обслуговуючого відділення Банку, що його цілком задовольняє користування системою StarBank і інша система йому не потрібна.

14 Необхідно відзначити, найменування StarBank, яке використовується Банком є рекламною назвою програмного продукту, якій насправді розроблений, реалізується на ринку, та підтримується українським підприємством ТОВ "ДБО Софт", код ЄДРПОУ 37619242. Цей продукт має назву "iBank 2 UA".

Підкреслимо, найменування StarBank системи "iBank 2 UA" прийнято Банком у рекламних цілях и система StarBank пропагується як власна розробка, насправді будучи продуктом іншої компанії.

15 Треба додати, що Підприємство користувалось системою дистанційного банківського обслуговування "iBank 2 UA", ТОВ "ДБО Софт", яку Банк чомусь називає StarBank, коли мало рахунки у банках "ТАС Коммерц Банк" і "СВЕД Банк" і дуже задоволено її можливостями.

16 Підприємство повідомляє, що станом на 01 жовтня 2020 р. Банк на своєму сайті не підтверджує, цитуємо Додаток 1: "припинення подальшого функціонування системи StarBank", а навпаки, рекламує цю систему таким чином: "Система інтернет-банкінгу StarBank від ТойБанк є зручним інструментом дистанційного управління коштами для юридичних осіб з широким переліком можливостей, високим рівнем надійності і гарантією безпеки".

Більш того, Банк стверджує, цитуємо: "ВАЖЛИВО! До фінального запуску Bankbusiness система StarBank залишається повністю доступною." Це також, як вказано Банком у Відповіді по іншому привіду, цитуємо: "відображено на офіційному сайті Банку." (Фото екрану — див. Додаток 2.8. на однієї сторінці до Звернення 2).

Джерело — https://my.totbank.com/ua/sme/operations/StarBank/#close2.

17 Слід підкреслити — на даний час система дистанційного банківського обслуговування StarBank доступна без обмежень не тільки для "старих " клієнтів, але і нових — на сайті в повному обсязі представлено інсталяції всього програмного забезпечення, яке необхідне для роботи системи інтернет-банкінгу "StarBank від ТойБанк".

Див. Додатки 2.9-2.11 до даного Звернення 2 — фото екрану, кожен на однієї сторінці — пункт 5.3. Додатку 2.0.

18 Таким чином, на підставі наведених доказів, Підприємство змушено констатувати наступне — дії Банку носять незаконний, протиправний характер. Банком порушено чинне законодавство, а саме:

19 1. Банк здійснює обман споживачів фінансових послуг, вводить їх в оману, вимагає перехід на іншу, нову, систему дистанційного банківського обслуговування під загрозою припинення доступу до рахунків при зупиненні старої системи, всупереч тому, що Банк подовжує стару систему обслуговувати.

20 2. Банк здійснює рекламу нової системі з допомогою методики порівняння якостей двох систем дистанційного банківського обслуговування — нової системи Bankbusiness та старої системі StarBank, не наводячи ніяких числових показників, а тільки вказуючи якісні показники, при цьому у одному місці він вказує в якості переваг нової системи те, що "Банк постійно працює над розширенням функціоналу нової системи", але ж в іншому стверджує, що "нова система має спрощений функціонал". Це недоброякісна реклама.

21 3. Банк відмовив Підприємству у подовжуванні ключів для системі StarBank, примусово змушуючи його переходити на нову систему Bankbusiness, всупереч його небажанню це робити, фактично позбавивши Підприємство доступу до власних активів. Не дивно, що в умовах такого шантажу Підприємство прийняло рішення про зупинення договірних стосунків із Банком, про закриття рахунків.

22 4. Банк демонстративно не помічає небажання Підприємства переходити на нову систему Bankbusiness, не звертаючи увагу на факт відсутності від Підприємства відповідної реєстрації у системі Bankbusiness та відсутність будь яких заяв стосовно підключення до системи Bankbusiness.

Більш того, Банк виправдовує свої протиправні дії щодо, фактично, заморожування активів Підприємства тім, що він надсилав інформаційні повідомлення. Але ж вони тільки повідомлення, фактично реклама — і не можуть бути підставою для змін умов договору між Банком та Підприємством, підставою для заморожування активів Підприємства навіть у випадку відмови Підприємства від використання нової системі Bankbusiness.

Підприємство не повинне цим повідомленням обов’язково слідувати, має право на свою думку, має право на свій вибір, тим більше, що система StarBank ще працює і Підприємство уважно слідкувало, чи діє вона, чи ні.

Підприємство має право на вибір, якого Банк намагається його позбавити.

Банк не має права не надавати Підприємству доступ до його активів внаслідок небажання Підприємства користуватися системою Bankbusiness.

23 5. Банк намагається покласти на Підприємства всупереч Договору між Банком та Підприємством невластиві для нього функції. Фактично, Банк, без згоди на те Підприємства, вимагає від нього безкоштовно прийняти на себе функції тестувальника нової системи — системи Bankbusiness.

24 6. Банк не вказує, фактично замовчує, у рекламі нової системи Bankbusiness, що її впровадження потребує додаткових властивостей та потужностей обчислювальної техніки, яких немає в розпорядженні Підприємства. Підприємство використовує обчислювальну техніку 2005 року виробництва. Придбання іншої, більш сучасної та потужної техніки не передбачено бюджетом Підприємства та взагалі не має сенсу заради переходу на нову систему.

25 7. Працівники (співробітники) Банку своїми діями фактично здійснюють "Службове підроблення" — Стаття 366, Розділу XVII "Кримінальні правопорушення у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг" Кримінального Кодексу України.

Саме таким чином може трактуватися ствердження:

— що рекламне повідомлення про нову систему зобов’язує клієнта нею користуватися;

— що стара система закривається, хоча вона ще працює.

26 Підприємство змушено звернуть увагу НБУ на те, що вже четвертій місяць внаслідок протиправних дій ПАТ "ТойБанк" Підприємство не має доступу до активів Підприємства загальною сумою більш ніж двісті п’ятдесят три тисячі грн.

27 Слід підкреслити, дії Банку порушують цілу низку чинних законів України і Підприємство змушено докласти всіх можливих зусиль щодо повернення активів, які йому належать та повернути банк в русло і береги діючого Законодавства України.

Звертаю увагу НБУ на те, що дії Банку підривають довіру до банківської систему України і створюють загрозу її стабільності.

28 З урахуванням вищенаведеного Підприємства звертається до НБУ з проханням провести відповідне розслідування дій Банка, зробить висновки та покласти на Банк відповідно діючого Законодавства України штрафні фінансові та адміністративні санкції.

29 Просимо повідомити Підприємство про результати розслідування та санкції, прийняти щодо Банка, на адресу Адреса...

Посада, Підприємство, Підпис, П.І.Б.


Додаток 2.0.

До Звернення 2

"Порушення ПАТ "ТойБанк" (ТаГрупа)

діючого Законодавства України

стосовно заборони нав’язування фінансових послуг"

(на п’яті сторінках)

— 1 —

Пункт 1.1.

У липні 2019 року Банком направлено Підприємству наступного листа, цитуємо.

Лист Банка Підприємству — фото екрану див. Додаток 2.1. на однієї сторінці, цей лист не увійшов до переліку інформаційних листів Банку .

№1 від 05.07.2019 р.

Відправник: АТ "ТойБанк"

Файли: Bankbusiness.pdf (525.13 Kb)

Тема: Нова система дистанційного обслуговування Bankbusiness

"Шановний клієнте,

З радістю повідомляємо про введення в експлуатацію нової системи інтернет-банкінгу для юридичних осіб — Bankbusiness, яка згодом повністю замінить діючу систему StarBank.

Bankbusiness має ряд переваг перед StarBank. Основні переваги та реалізований функціонал описані в доданому файлі.

Банк постійно працює над розширенням функціоналу нового інтернет-банкінгу, тож можливості системи поступово зростають. Ми будемо інформувати Вас про всі оновлення.

Для підключення до Bankbusiness потрібно зробити два кроки:

1. Пройти попередню реєстрацію ключа у системі, скориставшись посиланням https://business.totbank.com/login.

2. Відвідати найближче відділення ТойБанк для завершення реєстрації, маючи при собі паспорт, ІНН, сертифікат ключа та заявку на підключення до компанії.

Для комфортного переходу на нову систему всі виконані документи в системі StarBank будуть відображені в Bankbusiness, тож вся історія платежів буде доступна в новій системі.

З повагою, ТойБанк"

Пункт 1.2.

Підприємство звертає увагу НБУ на те, що за змістом та оформленням цей лист є яскраво вираженим, без сумнівів, рекламнім повідомленням:

— в ньому пропонується розділити радість Банка щодо появи нової системи. Треба підкреслити, що емоції не є предметом договору між Банком та Підприємством, та не мають відношення до ділових стосунків;

— в цьому листі не вказано точну дату, коли саме нова система замініть стару систему.

— нова система ще сира та недоведена до ладу, Банк це усвідомлює, цитуємо: "Банк постійно працює над розширенням функціоналу нового інтернет-банкінгу, тож можливості системи поступово зростають."

Пункт 1.3.

У доданому до листа додатку — файл Bankbusiness.pdf — роздрукована копія див. Додаток 2.2. на чотирьох сторінках вказано наступні переваги, мається на увазі системи Bankbusiness, надалі Bankbusiness над системою StarBank, надалі StarBank (в дужках коментар Підприємства), цитуємо:

— ПРОСТОТА ВИКОРИСТАННЯ — для роботи в Bankbusiness можна використовувати найпоширеніші браузери — не потрібно встановлювати та оновлювати Java (це не відповідає дійсності — не є перевагою — Java є всесвітньо відома, дуже якісна система програмування, яка забезпечує дуже якісний захист та шифрування даних. З цим захистом не може бути порівняно захист, якій можливо забезпечити при використанні найпоширеніших браузерів, які с самого початку створені як відкрити системи. Додаткове програмне забезпечення, яке має бути встановлено для нормальної роботи Bankbusiness на порядок складніше встановити та використовувати ніж Java для StarBank).

— БЕЗПЕКА:

• Підписання платіжних документів з використанням посиленого сертифіката ЕЦП (потребує додаткових фінансових вкладень);

• Підвищення безпеки операцій завдяки використання двоетапної перевірки (Google authenticator) (наведене не є перевагою — Підприємство не має претензій до StarBank щодо безпеки — жодної проблеми за більш ніж п'ятнадцять років експлуатації. Дуже сумнівна перевага з установкою додаткового програмного блока Google authenticator, якій має підвищені вимоги до апаратного частини і, можливо, не буде працювати на обладнанні виготовлення 2005 року, яке використовує Підприємство — тобто потребує оновлення комп’ютерної техніки та вкладання грошей — дуже великий недолік).

ЗРУЧНІСТЬ І МОБІЛЬНІСТЬ:

• Доступ до інформації з будь-якого комп’ютера та адаптованість до мобільних пристроїв;

• Єдиний ключ користувача надає доступ до операцій декількох юридичних осіб;

(Взагалі не є перевагою для Підприємства — як вже доповідалося, бухгалтерія Підприємства працює на стаціонарної техніці випуску 2005 року "під системою" Windows XP.

Вся інша інформація, наведена у листи, носіть довідковий характер, не більш того.

Пункт 1.4.

Висновок — цей лист є рекламою, і не є обов’язковим для виконання.

Пункт 1.5.

Система Bankbusiness не представляє інтересу для Підприємства.

Пункт 1.6.

Підприємство звертає увагу НБУ на те, що Банк не має права нав’язувати клієнтам послуги.

— 2 —

Пункт 2.1.

У грудні 2019 року Підприємством отримано від Банку наступного листа, цитуємо.

Лист Банка Підприємству — фото екрану див. Додаток 2.3. на однієї сторінці.

№1 від 04.12.2019 р.

Файли: BankBusiness.doc (57.00 Kb)

Тема: Bankbusiness стає єдиною системою для ведення бізнесу

"Шановний клієнте!

ТойБанк ТаГрупа запрошує всіх користувачів StarBank до нової системи дистанційного обслуговування Bankbusiness.

З березня 2020 року інтернет-банкінг Bankbusiness стає єдиною системою для ведення вашого бізнесу, а система StarBank завершує свою роботу.

Для початку роботи в Bankbusiness пройдіть реєстрацію на сторінці https://business.ТойБанк.com/registration та завітайте до свого відділення банку для завершення процесу.

Реєструйтесь та починайте роботу в системі використовуючи відео інструкції, які знаходяться за посиланням https://my.ТойБанк.com/ua/sme/operations/bankbusiness/ в розділі "Інструкції".

Більш детальна інформація знаходиться у вкладеному файлі.

З повагою, ТойБанк ТаГрупа"

Пункт 2.2.

Вкладений файл: BankBusiness.doc (57.00 Kb)

Доданий до листа додаток — файл bankBusiness.doc — роздрукована копія див. Додаток 2.4 на однієї сторінці.

"Шановний клієнте!

ТойБанк ТаГрупа запрошує всіх користувачів StarBank до нової системи дистанційного обслуговування Bankbusiness. З березня 2020 року інтернет-банкінг Bankbusiness стає єдиною системою для ведення вашого бізнесу, а система StarBank остаточно завершує свою роботу.

Bankbusiness має такі переваги перед StarBank:

• Адаптивність — працюйте зі свого комп’ютера, планшету чи мобільного телефону;

• Безпека — підписуйте платіжні документи з кваліфікованим сертифікатом ЕЦП (Акредитований Центр Сертифікації Ключів АТ "ТойБанк");

• Простота — для роботи не потрібно встановлювати Java, а сертифікат ключа надається в банк лише один раз;

• Ефективність — нові можливості, сучасний та інтуїтивний інтерфейс, спрощена функціональність.

Для початку роботи в Bankbusiness пройдіть реєстрацію на сторінці https://business.ТойБанк.com/registration та завітайте до свого відділення банку для завершення процесу. Реєструйтесь та починайте роботу в системі використовуючи відео інструкції, які знаходяться за посиланням https://my.ТойБанк.com/ua/sme/operations/bankbusiness/ в розділі "Інструкції".

Для комфортного переходу на нову систему всі виконані документи в StarBank будуть відображені в Bankbusiness, тож вся історія платежів буде доступна в новій системі.

Більш детальну інформацію Ви можете отримати зателефонувавши на Інформаційну лінію АТ "ТойБанк" за телефонами ***; 0 800 *** або звернутися до менеджера Вашого обслуговуючого відділення.

Від імені Банку дякуємо Вам за те, що користуєтесь нашими послугами, та висловлюємо сподівання на подальшу плідну співпрацю з Вами.

З повагою, ТойБанк ТаГрупа"

Пункт 2.3.

Цей лист навіть менш інформативний, ніж попередній. Він також є рекламним. Також вказані переваги, яки є сумнівними — див. пункт 1.3. даного Додатку. Система Bankbusiness не представляє інтересу для Підприємства.

Пункт 2.4.

У даному листи також має місце нав’язування послуг, цитуємо: "З березня 2020 року інтернет-банкінг Bankbusiness стає єдиною системою для ведення вашого бізнесу, а система StarBank остаточно завершує свою роботу". Це не було правдою — система StarBank працює і досі — станом на 01.10.2020 р. — півроку після зазначеного терміну зупинення її роботи.

Пункт 2.5.

Щодо порівняння безпеки використання системи Bankbusiness та системи StarBank.

Якщо розглянути таки дуже важливий параметр систем интернет-банкингу, як доступ до архівів платіжних доручень та листування, слід підкреслити, що система StarBank — поза конкуренцією.

В системі StarBank всі дані зберігаються на комп’ютері користувача і к ним є доступ навіть в умовах відсутності зв’язку.

При використанні системи Bankbusiness у користувача доступ к даним, яки зберігаються на сервері Банку, з’являється тільки після входу в систему Bankbusiness.

И це якщо партнер є добропорядним? А якщо ні? Якщо він такий, як Банк? Який в будь-який момент може перекрити доступ до даних. І що тоді робити?

Такий доступ до архівів є настільки важливим, що всі інші переваги щодо безпеки не мають ніякого сенсу.

— 3 —

Пункт 3.1.

У квітні 2020 року Підприємством отримано від Банку наступного листа.

Лист Банка Підприємству — фото екрану див. Додаток 2.5 на однієї сторінці.

№1 від 01.04.2020 р.

Файли: немає

Тема: НОВИЙ Інтернет-банкінг Bankbusiness (ця нібито нова система вже майже рік експлуатується).

"Шановний клієнте,

Ми запрошуємо всіх користувачів StarBank, хто ще не встиг скористатися новою системою інтернет-банкінгу Bankbusiness, зареєструватися та оцінити її переваги, а саме:

— адаптивність — працюйте зі свого комп'ютера, планшету або мобільного телефону. Bankbusiness ви можете використовувати у web-версії;

— безпека — підписуйте платіжні документи за допомогою кваліфікованого сертифікату ЕЦП (Акредитований Центр Сертифікації Ключів АТ "ТойБанк");

— простота — для роботи не потрібно встановлювати Java, а сертифікат ключа надається до банку лише один раз;

— ефективність — нові можливості, сучасний та інтуїтивний інтерфейс.

Будь ласка, зверніть увагу:

1. Для початку роботи в Bankbusiness необхідна реєстрація.

Пройдіть реєстрацію на сторінці https://business.ТойБанк.com/registration.

2. Через запровадження в Україні жорстких карантинних заходів, Наш Банк з усією відповідальністю ставиться до потреб своїх клієнтів. Тепер немає необхідності відвідувати своє відділення для завершення процедури реєстрації в Bankbusiness. На період карантину, ви можете надати всі необхідні документи через систему StarBank (розділ Листи).

В разі виникнення запитань, будь ласка, звертайтеся до нашої служби підтримки за тел. *** (безкоштовно з мобільних) або до менеджера вашого обслуговуючого відділення.

З повагою, ТойБанк"

Пункт 3.2.

Наведене в даному листи ствердження, цитуємо: "Наш Банк з усією відповідальністю ставиться до потреб своїх клієнтів" є пряма і відверта брехня.

Пункт 3.3.

Фактично, той самий лист що і попередній.

Коментар Підприємства теж той самий.

— 4 —

Пункт 4.1.

У травні 2020 року Підприємством отримано від Банку наступного листа.

Лист Банка Підприємству — фото екрану див. Додаток 2.6 на однієї сторінці.

Файли: немає

Тема: Встигніть перейти на Bankbusiness

№1 від 04.05.2020 р.

"StarBank ЗАВЕРШУЄ СВОЮ РОБОТУ – встигніть перейти на більш зручний, захищений та мобільний Bankbusiness.

Перейдіть на Bankbusiness до 15.05.2020 та скористайтесь акційною пропозицією "Платежі у гривні в Bankbusiness на ТП "Економ" в інші банки 1,5 грн. до 31.12.2020"

https://my.totbank.com/ua/sme/migration_bankbusiness/

Реєстрація https://business.totbank.com/registration займе декілька хвилин!

Дякуємо за співпрацю, "ТойБанк ТаГрупа"

Пункт 4.2.

Висновок — цей лист також є рекламою, і не є обов’язковим для виконання.

Пункт 4.3.

Система Bankbusiness не представляє інтересу для Підприємства.

Пункт 4.4.

Висловлювання "StarBank ЗАВЕРШУЄ СВОЮ РОБОТУ" — обман — станом на 10.10.2020 р. нова система, як і раніше, працює.

— 5 —

Пункт 5.1.

Роздивимось доказі, що система StarBank працює як и раніше.

Фото екрану — див. Додаток 2.7. на однієї сторінці — інформаційне повідомлення: "StarBank змінюється на Bankbusiness" — з'являється при спробі ознайомиться із системою StarBank на сайті ТойБанк ТаГрупа — присутній на сайті станом на 01.10.2020 р.

Пункт 5.2.

Після його закриття з'являється нове повідомлення, дуже важливе; "До фінального запуску Bankbusiness система StarBank залишається повністю доступною" — фото екрану — див. Додаток 2.8. на однієї сторінці — присутній на сайті станом на 01.10.2020 р.

З цього повідомлення можна зробити наступні висновки:

По-перше. Працівники Банку, стверджуючи, що, цитуємо: "Функціонування системи дистанційного банківського обслуговування StarBank припиняється" навмисне вводять в оману Підприємство див. Додаток 1 абзац 3 — офіційний лист Банку — система StarBank працює і досі — 01.10.2020 р. Такі дії працівників Банку можуть бути кваліфіковані як службове підроблення — Стаття 366, Розділу XVII "Кримінальні правопорушення у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг" Кримінального Кодексу України:

"1. Складання, видача службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів, внесення до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, інше підроблення офіційних документів — караються штрафом від двох тисяч до чотирьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк до трьох років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років."

По-друге. Працівники Банку, стверджуючи, що, цитуємо: "Таким чином, у зв'язку з припиненням функціонування системи StarBank, для можливості доступу до Ваших рахунків у подальшому, рекомендуємо Вам зареєструватися у системі Bankbusiness" навмисне вводять в оману Підприємство див. Додаток 1 абзац 4 — офіційний лист Банку — Банк штучно позбавив доступу до системі StarBank Підприємство, відмовившись прийняті ключі для системі StarBank, які було сгенеровано Підприємством відповідно до вимог користування системою StarBank.

Такі дії можуть бути кваліфіковані як службова недбалість згідно Статті 367, Розділу XVII "Кримінальні правопорушення у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг" Кримінального Кодексу України:

"Службова недбалість — 1. Службова недбалість, тобто невиконання або неналежне виконання службовою особою своїх службових обов'язків через несумлінне ставлення до них, що завдало істотної шкоди охоронюваним законом правам, свободам та інтересам окремих громадян, державним чи громадським інтересам або інтересам окремих юридичних осіб, — карається штрафом від двох тисяч до чотирьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або обмеженням волі на строк до трьох років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років."

По-третє. Працівники Банку, штучно позбавив доступу до системі StarBank Підприємство, нав’язують йому користування системою Bankbusiness всупереч бажанню Підприємства. Таким чином Банк нав’язує Підприємству фінансові послуги, які йому не потрібні, з допомогою шантажу — розслідування дій Банка та покарання протиправних дій Банка є прерогативою НБУ.

Банк фактично заморозив активі Підприємства всупереч чинному Законодавству України, зловмисно перешкоджаючи його діяльності.

Пункт 5.3.

Додатки 2.9-2.11 фото екрану, кожен на однієї сторінці, демонструють всі стандартні можливості щодо ознайомлення із системою StarBank, доступу до програмного забезпечення, необхідного для інсталяції та роботі системи StarBank на сайті ТойБанк ТаГрупа — присутній на сайті станом на 01.10.2020 р.

Пункт 5.4.

Додаток 2.12 фото екрану, на однієї сторінці, демонструє переваги системи StarBank — на сайті ТойБанк ТаГрупа — присутній на сайті станом на 01.10.2020 р.

Пункт 5.5.

Додаток 2.13 фото екрану, на однієї сторінці, інформує про компанію ДБОСОФТ — на сайті компанії ДБОСОФТ — виробника системи iBank 2 UA, яка розповсюджується ТойБанк ТаГрупа під назвою StarBank — присутній на сайті виробника станом на 01.10.2020 р.

Пункт 5.6.

Підприємство розглядає противоправні дії Банка як навмисне перешкоджання діяльності Підприємства, як юридичною особи з порушенням його прав, які гарантує Підприємству чинне законодавство України.

Підприємство має намір відповідним чином, згідно чинного Законодавства України, здійснювати захист своїх прав.

— 6 —

Пункт 6.1.

Додаток 2.14. на трьох сторінках — лист Підприємства №689 від 17 червня 2020 року, який зареєстрований Банком як вх. №54187 від 18.06.2020 року — демонструє історію відмови Банка надати Підприємству доступ до системи StarBank всупереч бажанню Підприємства працювати саме із нею. Всі необхідні документа для забезпечення доступу Підприємством надано.

Пункт 6.2.

Додаток 2.15. на однієї сторінці — фото екрану бухгалтерського комп’ютера Підприємства при спробі підключення до Банку з допомогою системи StarBank — повідомлення: "Система заблоковано банківським адміністратором". Станом на 01.10.2020 р. Банком незаконно заблоковано доступ до системи всупереч бажанню Підприємства, а судячи з того, що комп’ютер налагодив з'єднання із сервером Банка, інакше цього повідомлення не було б, система StarBank ще працює.

Пункт 6.3.

Додаток 2.16. на однієї сторінці — лист Підприємства №696 від 23 червня 2020 року, який зареєстрований Банком як вх. №54187 від 18.06.2020 року — демонструє відношення Підприємства до протиправних дій Банку, якій всупереч встановлених діючим Законодавство України процедур и норм права, призначає Підприємство, розповсюджувачем зброї масового знищення, терористичною організацією, організацією, яка легалізує доході, отримані злочиннім шляхом!

Підприємство у цьому листи стверджує — Підприємство не злочинець, а Банк не суддя!"

Цей лист закінчується такою фразою: "Якщо пропозиції Клієнта (Підприємство) щодо врегулювання вищенаведених питань не будуть прийняти та виконані к 29 червню 2020 року, Клієнт (Підприємство) залишає за собою право після десятої години ранку 29 червня 2020 року звернутися за відповідними поясненнями з приводу дій Банку до Національного Банку України" і таке інше.

Пункт 6.3.

Додаток 2.17. на однієї сторінці — Заява про закриття поточного рахунку юридичної особи або поточного рахунку відокремленого підрозділу.

Номер вихідний даної Заяви — №695 від 22 червня 2020 р. Воно є Додатком №5 до листа №696 від 23 червня 2020 року — як сказано у десятому абзаці цього листа, цитуємо: "Надаємо Заяву щодо закриття рахунків Клієнта у Банку із зазначенням реквізитів для перерахування залишків коштів Клієнта на його новий рахунок — Додаток 5."

Цієї Заяви Банк нібито не помічає і вже четвертий місяць Підприємство не має доступу до своїх активів — вони не переводяться Банком на новий рахунок Підприємства.

Дії Банку порушують цілу низку чинних законів України і Підприємство змушено докласти всіх зусиль щодо повернення активів, що йому належать.

Звертаємо увагу НБУ на те, що дії Банку підривають довіру до банківської систему України і створюють загрозу її стабільності.