До головної...

Особиста думка. Банк


Антон Коноваленко


Додаток 14


У кiнець |  Перелік додатків  |  Попередній |  Наступний |  Повернутись...

Підприємтсво — Банку


ПРОЕКТ

Варіант №1


Підприємтсво, надалі Клієнт

Вих. № не вказано (не зареєстровано) Від "17" червня 2020 р.


Щодо зупинення співпраці

16 червня 2020 року за попередженням системі BankAccess — Додаток 1 — генеральним директором ТОВ "Редакція журналу "Зброя та полювання", надалі Клієнт, у системі BankAccess генерований новий ключ, відповідний сертифікат, — Додаток 2 — заповнений та наданий в банк — АТ "ТойБанк", відділення №***, надалі Банк.

Відповідний працівник Банку відмовився обробити Додаток 2 — мотив — Клієнтові необхідний перехід на систему BankBusiness. Для Клієнта цей перехід не є необхідним. Це ініціатива Банку і це необхідно Банку. Клієнт дуже гарно більш ніж десять років працює у системі BankAccess з декількома банками... Як завжди з переходом на нову систему та при праці з новою системою виникають питання. Працівник Банку нібито виявив готовність на них відповісти Клієнтові… Завадило цьому підняття працівником Банку питання щодо надання додаткових відомостей у рамках верифікації даних Клієнта.

Вже більш ніж півроку працівники Банку вимагають у рамках верифікації даних про Клієнта додаткових відомостей.

Для Клієнта верифікація почалась с пропозиції працівника Банку Клієнтові поставити підпис на восьмій сторінці форми з даними без перегляду перших семи сторінок "з метою економії часу". Клієнт був дуже здивований та наполіг на друкуванні всіх сторінок документу (не має звички підписувати "Не дивлячись"). Після їх перегляду було зроблено деякі уточнення. Так, непринципові, поштова адреса и таке інше, але ж діло є діло… Ці уточнення були негайно зроблені.

Далі Клієнт попросив роздрукувати цей документ і для нього. Працівники Банку йому відмовили, пообіцяли зробити це після того, як верифікацію буде підтверджено.

Через деякій час від Клієнта зажадали копії паспортів співзасновників підприємства "ТОВ "Редакція журналу Зброя та Полювання". У століття електронної інформації це Клієнта дуже здивувало, природно, він запитав: "Навіщо?" Працівники Банку Клієнтові відповіли "За Законом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", а коли Клієнт здивувався ще більше та запитав: "Яке саме відношення цей Закон, про терористів, має до Клієнта?", йому роздратовано відповіли: "Ми заблокуємо Ваш розрахунковий рахунок!"

Клієнт зараз вважає своєю помилкою, що в той момент він промовчав, "спустив ситуацію на гальмах". Таки погрози керівнику підприємства, 21 рік працюючого на ринку України, зі сторони молодика, в чиї зобов’язання входить фінансовий консалтинг… Я навіть не можу це кваліфікувати з точки зору здорового глузду… В той самій момент Клієнтові треба було зрозуміти, що нормальної співпраці вже не буде.

Після подання копії паспортів співзасновників через деякий час почалося. Там немає сьомої сторінки, на інший сторінці обрізан номер паспорту… Після принесення заново роздрукованої копії: "А там немає номеру сторінки і, взагалі, якість "скана" дуже погана"… Не було відповіді і на питання Клієнта: "Чому відразу про всі недоліки не можна було розповісти?" На запит Клієнта "Надайте технічні умови для сканування…" відповіді не було. Адже повинен бути якійсь критерій — Клієнт — редакція журналу, для якої якість сканування, розумна та достатня, це дуже важливо, це питання професійне, тобто зі сторони Клієнта воно є цілком природним.

Після цього подальшої розмови на цю тему вже не сталося, оскільки взаємне роздратування працівників Клієнта та Банка досягло "точки неповернення"…

Подальша спроба Клієнта вирішити друге питання — питання нових ключів — і надати заповнений та завізований сертифікат ключів системи BankAccess нарвалася на категоричне "Ні. Система не працює." але ж з Додатку 1 ясно видно, що це ствердження не має ніякого обґрунтування, а система ще працює.

Остання спроба співпраці — внесення торгівельної виручки.

Банк: "За якій термін виручка?"

Клієнт: "За п’ять років вперше виникло таке питання. Чому?"

Банк: "Я так бажаю…"

Три крапки…

Така поведінка суперечить першому з трьох зобов’язань ТаГрупа, цитуємо: "Доступні продукти та послуги" (джерело: сайт АТ "ТойБанкК" ТаГрупа.), оскілки фактично клієнтові створені умові, які лишають його можливості нормально працювати.

***

Клієнт звертає увагу Банку на, цитуємо: "Оскільки разом із набуттям чинності Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" з 28 квітня 2020 року здійснення банками ідентифікації та верифікації не вимагатиме особистої присутності клієнта, Національний банк розробив із залученням учасників фінансових ринків нові інструменти і способи віддаленої ідентифікації залежно від обраної моделі та каналів залучення клієнтської бази." (Джерело — сайт Нац. Банку України: https://bank.gov.ua/ua/news/all/banki-otrimayut-novi-providni-suchasni-instrumenti-dlya-distantsiynoyi-identifikatsiyi-ta-verifikatsiyi-kliyentiv ) За трактуванням Клієнта паспорта співзасновників взагалі не потрібні.

***

Клієнт вважає базові принципи співпраці порушеними Банком.

В зв’язку з вищенаведеним Клієнт вважає неможливою подальшу співпрацю с Банком.

Клієнт потребує надати йому доступ до системи BankAccess відповідно з Додатком 2 з моменту отримання цього листа і по 30 червня 2020 року включно для переведення його фінансових ресурсів на інший розрахунковий рахунок в іншій фінансової установі.

Клієнт потребує закрити його рахунок с 1 липня 2020 року.

Посада, Підпис, Ініціали, Прізвище


Моделі віддаленої ідентифікації2