До головної... |
Особиста думка. Банк Антон Коноваленко Додаток 40 |
Автор — Національному Банку України Проект Додаток 3.4. до листа №58 від 25 січня 2021 року. Відправник: Національний Банк України Одержувач: АТ "ТойБанк" Лист № 00N3 Рекомендації Національного Банка України АТ "ТойБанк" Щодо оцінки рівня кваліфікації своїх працівників По підсумкам обробці звернень громадян України до Національного Банку України, далі — Національний Банк, щодо недоліків обслуговування АТ "ТойБанк", далі — Банк, його клієнтів, які надійшли у 2020 року, повідомляємо наступне. В листі Національного Банка України, далі Національний Банк, №14-0004/51522 від 18.09.2020 р. клієнту АТ "ТойБанк" І.Б.П., далі Громадянин, серед іншого вказано, цитуємо пункти 35 та 36 вказаного листа Національного Банка: "Зауважимо, що з метою детального, об'єктивного та ефективного розгляду Вашого звернення № П-150354/2/11913 від 27.08.2020 Національним банком було повторно надіслано запит до АТ "ТойБанк" про надання інформації та документів щодо питань порушених Вами у зверненні. За результатами отриманих пояснень АТ "ТойБанк" та розгляду доданих документів та виписок по Ваших рахунках повідомляємо наступне. Зазначаємо, що згідно з наданими Банком додатковими виписками по Ваших рахунках станом на 15.09.2020 за Вашим рахунком UA Рах 1 обліковується заборгованість в розмірі 10 грн за надану послугу "BankInform" по рахунку UA Рах 2 за червень 2020 року та платіж в розмірі 10 грн. за страхування майна." У своєму листи №58 від 25 січня 2021 р. Громадянин України Папков Юрій Степанович надає наступні пояснення, цитуємо: "Громадянин стверджує, що Банк вдруге надає невірні відомості, тим самим перешкоджає "детальному, об'єктивному та ефективному розгляду" справ працівниками НБУ. Надаємо докази. Додаток 3.1., далі Виписка, — "Клієнт І.Б.П. Виписка за картковим рахунком клієнта за період з 01.01.2020 по 19.06.2020 р. Дата та час формування виписки: 19.06.2020 15:11:31." Підкреслімо, згідно цього документа, це в ньому прямо вказано, станом на 19.06.2020 р. "Заборгованість відсутня. Дякуємо!" Згідно з Випискою залишок на рахунку — 3934,11 грн. (прописом три тисячі дев’ятсот тридцять чотири гривни 11 копійок). Додаток 3.1., далі Квитанція — "Квитанція на придбання товару на суму 3924,11 грн. (прописом три тисячі дев’ятсот двадцять чотири гривни 11 копійок) від 19.06.2020 р." Таким чином, як слід із наведених документів, залишок на рахунку Клієнта станом на двадцять чотири години нуль-нуль хвилин дев’ятнадцятого червня 2020 року складає 10 (десять грн.), які мають бути списані Банком як платіж за використання послуг системи BankInform. Банк стверджує: "Станом на дату надання відповіді за рахунком UA Рах 1 обліковується заборгованість в розмірі 10 грн за надану послугу "BankInform" по рахунку UA Рах 2 за червень 2020 року та платіж в розмірі 10 грн за страхування майна." Кінець Цитати. Згідно з Випискою, Банк щомісяця знімає з рахунку (договірне списання) Громадянина: 1. Платіж за тарифний план (страхування майна) UAH — 10 грн. — автоматично в першій день місяця; 2. Щомісячна плата за надання довідок про проведені операції з використанням картки (BankInform)\Рах 2\USD — 10 грн. — автоматично в останній день місяця; 3. Щомісячна плата за надання довідок про проведені операції з використанням картки (BankInform)\Рах 3\EUR — 10 грн. — автоматично в останній день місяця. Однак Банк надає дані тільки про один платіж про проведені операції з використанням картки (BankInform)\UA Рах 3. Який маємо зробити вивід? Працівники Банк або незаконно списували грошу з рахунку клієнта, або взагалі не володіють питанням. Далі. Банк вказує "обліковується заборгованість за червень 2020 року — платіж в розмірі 10 грн. за страхування майна." Це не відповідає даним за Випискою. Згідно з Випискою за датою 01.06.2020 р. Банком автоматично знято "01.06.2020 Платіж за тарифний план (страхування майна) UAH —10.00 —10.00" Якщо борг Громадянина складав за даними Банка з платежу страхування 10,00 грн. та платежу інформування 10,00 грн., в сумі 20,00 грн. то, як слід з наведеного — згідно з Випискою та Квитанцією, платіж страхування вже сплачений (договірне списання), а для спати платежу інформування на рахунку Громадянина залишилось 10,00 грн. для здійснення договірного списання. Таким чином, якщо брати за основу формулювання Банка, Громадянин Банку нічого не винен. Однак за даними Громадянина можливий борг — 10 грн. — подвійне договірне списання по кожній із валютних карток. Громадянин неодноразово звертався до Банка з проханням надати йому, цитуємо: "Виписку Банка щодо руху коштів по рахунку за період, коли були зроблені відповідні нарахування — за червень 2020 року в період з 19 червня по 30 червня 2020 року включно. Якщо у Клієнта має місце заборгованість перед Банком, прошу також надати відповідний рахунок-фактуру щодо платіжних реквізитів та формулювання, за якими має бути зроблений платіж." Кінець цитати. Зважаючи на вищевикладене Національний Банк рекомендує Банку провести відповідну перевірку, яким саме чином можуть виникати таки різни висновки з однієї і тієї ж проблеми (ситуації). Рекомендуємо повідомити Національний Банк, яким саме чином оцінюється рівень кваліфікаціє працівників Банка, які допускають таки ситуації. Просимо повідомити, яким самі чином Банк має намір забезпечити відповідну кваліфікацію працівників Банку з тим, щоб надавати достовірну інформацію щодо відносин Банку з клієнтами. Національний Банк України |
|