До головної...

Особиста думка. Банк


Антон Коноваленко


Додаток 35


У кiнець |  Перелік додатків  |  Попередній |  Наступний |  Повернутись...

Автор — Національному Банку України


Національний банк України, надалі НБУ

Вих. №57 від "23" січня 2021 р.


Звернення

Щодо внесення змін

До Інструкції

"Про порядок відкриття, використання і закриття рахунків

у національній та іноземних валютах"

Національного банку України


01 Громадянин України Автор, далі Громадянин, неодноразово звертався до Національного банку України, далі НБУ, із зверненнями стосовно проблемних питань у відносинах між Громадянином та АТ «ТойБанк», далі – Банк.

02 Суть питання.

23 червня 2020 року Громадянин, клієнт Банка, направив у відділення №*** Банка Заяву, в якої прямо і недвозначно заявив про припинення договірних стосунків із Банком. Всі картки Громадянина Громадянином же заблоковано, всі дії Громадянин по рахунку у Банку зупинено. Ніяких стосунків у Громадянин із Банком немає.

Посилаючись на Інструкцію "Про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах", затвердженою Постановою Правління Національного банку України від 12.11.2003 № 492 Банк стверджує, що даних, вказаних в Заяві, недостатньо для закриття рахунків Громадянина.

За суттю питання Громадянин направив декілька листів до НБУ.

03 Остання відповідь НБУ — лист №14-0004/51522 від 18.09.2020 р., далі — Відповідь.

04 У Відповіді НБУ серед іншого зазначається, цитуємо:

«Відповідно до пункту 148 Інструкції поточний рахунок клієнта закривається на підставі його заяви про закриття поточного рахунку, складеної в довільній формі із зазначенням таких обов'язкових реквізитів.

1) найменування банку;

2) найменування клієнта [прізвища, імені, по батькові (за наявності)], коду за ЄДРПОУ [реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії (за наявності) та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки )] власника рахунку;

3) номера рахунку, який закривається;

4) реквізитів рахунку, на який перераховується залишок коштів на поточному рахунку клієнта, або вимоги фізичної особи про видачу залишку коштів готівкою;

5) дати складання заяви.

Заява про закриття поточного рахунку може подаватися до банку в електронній формі засобами інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем, якщо це передбачено договором банківського рахунку.»

Мається на увазі Інструкція "Про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах" Національного банку України далі — Інструкція.

Кінець цитати.

05 Серед вказаних пунктів єдине, що не вказано — код Громадянина за ЄДРПОУ. Інше — вказівка рахунку, який закривається — вказано ВСІ рахунки. Реквізити рахунку — на який перераховується залишок коштів — у Громадянина немає залишку по рахунку.

06 Згадана Заява Громадянина направлено до Банка рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

07 Слід підкреслити, в Інструкції не вказано, яким саме чином подається Заява про закриття рахунку — цілком природно, що те, що не заборонено, або не обмовляється, — те дозволено. Відправлення Заяви рекомендованим листом з повідомленням про вручення надає можливість без якихось сумнівів ідентифікувати клієнта Банка.

08 Також зазначимо, що система використання системи BankID дозволяє відкривати рахунки за спрощеною процедурою. Чому не може бути здійснено закриття рахунків за спрощеною системою, якщо вже клієнт відкрив рахунок і його ЄДРПОУ відомий системі.

09 У зв’язку із вищенаведеним прошу НБУ виключити пункт про надання ЄДРПОУ при закритті рахунків із згаданої Інструкції як такий, що не відповідає сучасному стану банківської справи і застарілий.


С повагою, Підпис, П.І. Б.